Translate

Sunday, 13 October 2013

KIZ FAMILY =)

ASSALAMUALAIKUM & SALAM SEJAHTERA =)

Setelah sekian lama tak update blog, Alhamdulillah hari ini berkesempatan juga saya update blog .. :)

Hari ini, saya nak share cerita tentang kehidupan baru saya.. Ya kehidupan baru, di tempat yang baru.. Pada 1/9/2013, saya secara rasminya telah menjadi pelajar di Universiti Kebangsaan Malaysia, Bangi.. Pada tarikh tersebut juga saya secara rasminya menjadi salah seorang ahli keluarga Kolej Ibu Zain.. =)

Kolej Ibu Zain atau short form nya KIZ adalah salah satu kolej kediaman di UKM Bangi.. KIZ ni kolej yang kecil dan mempunyai sedikit sahaja penghuni tetapi yang specialnya penghuni kolej ini semuanya mesra ( tak kira senior or junior ;) )..
Kitorang kat KIZ are 1 big family!

Masa minggu pertama, kami pelajar-pelajar baru (first year) telah menyertai MMP ( Minggu Mesra Pelajar ). Masa minggu inilah kami semua saling berkenalan.. Dan saya dapat kenal dan ingat semua nama pelajar lelaki first year.. Hehehe..

Masa MMP hinggalah sekarang, banyak aktiviti yang telah saya join bersama-sama dengan kawan-kawan yang lain.. Dari aktiviti yang diadakan, banyak benda baru yang saya pelajari dan bukan itu sahaja, hubungan kekeluargaan kami makin akrab =)

Foto-foto yang saya kongsikan kat bawah ni adalah aktiviti-aktiviti yang kami sekeluarga telah join =)










Ya Allah ku bersyukur kerana Kau telah anugerahkan aku rakan-rakan yang baik.. Kekalkalah ukhuwah antara kami.. Aamiin.. =)

No comments:

Post a Comment